Історія проєкту Apple Car

Історія проєкту Apple Car

в iCases Blog

Від старту ідеї та її завершення, без реалізації.

Сотні інженерів і автомобільних експертів, які працювали над Apple Car, будуть або звільнені, або переведені в інші команди Apple, зокрема в команду зі штучного інтелекту. Apple Car - одна з найдовших чуток, про які ми повідомляли і які так і не втілилися в продукт. Тому ми вирішили згадати деякі ключові моменти в історії Apple Car, щоб зрозуміти, що пішло не так.

2015 рік

На початку 2015 року на вулицях міста Конкорд, штат Каліфорнія, з'явився орендований Apple фургон із пристроєм LiDAR на даху. Apple використовувала такий фургон для картографічних цілей, але обладнання було схоже на те, яке використовують компанії, що тестують програмне забезпечення для самостійного водіння. Поява цього автомобіля породила безліч чуток.

Того самого місяця неназваний співробітник Apple повідомив виданню Business Insider, що Apple "націлилася на Tesla", а Financial Times стверджувала, що Apple набирає експертів з автомобільних технологій і дизайну автомобілів для роботи в "надсекретній лабораторії". Wall Street Journal опублікував статтю, в якій докладно розповів про сотні співробітників, які працюють над створенням електромобілів, таких як мінівен під брендом Apple.

У 2015 році було багато інших важливих заголовків і подробиць.

  • Генеральний директор Apple Тім Кук, як повідомляється, схвалив проєкт безпілотного автомобіля у 2014 році.
  • У той час проєкт очолював Стів Задескі, віцепрезидент Apple з дизайну продуктів і колишній інженер Ford. Ден Річчіо, старший віце-президент Apple з розробки апаратного забезпечення, курирував проект.
  • У 2015 році Bloomberg повідомив, що Apple сподівається випустити автомобіль до 2020 року. Потім WSJ повідомила, що він може бути готовим уже в 2019 році.
  • Повідомляється, що Apple проводить зустрічі з Magna Steyr, BMW і автомобільними компаніями, щоб знайти партнера.
  • The Guardian опублікувала повідомлення про те, що Apple працює над автономними автомобілями, а також над електромобілями. У повідомленні також йшлося, що Apple готує прототип для тестування, що не відповідає дійсності.
  • Ден Акерсон, колишній генеральний директор General Motors, заявив, що Apple недооцінює труднощі автомобільного бізнесу. Вони поняття не мають, у що вплутуються", - сказав він.
  • У штаті Apple є кілька автомобільних експертів з автомобільних компаній і компаній, що спеціалізуються на автономних транспортних засобах.
  • "Секретний" автомобільний штаб Apple розташовувався в Саннівейлі, штат Каліфорнія, недалеко від кампуса Infinite Loop.

2016 і 2017 роки

Перші ознаки проблем у проекті Apple Car з'явилися в січні 2016 року, коли генеральний директор Apple Car Стів Задескі покинув компанію. На той момент Apple зареєструвала кілька доменних імен, зокрема apple.car і apple.auto.

Колишній старший віце-президент Apple з технологій Боб Менсфілд вийшов з відставки, щоб очолити проект, і ходили чутки, що під його керівництвом Apple зосередиться на системах автономного водіння, щоб у майбутньому співпрацювати з автовиробниками. Apple продовжила активні дії зі створення системи і цього разу розділила розробку на апаратне забезпечення автомобіля і програмне забезпечення, яке на ньому працює.

Коли Менсфілд очолив компанію, сотні співробітників були звільнені або переведені на інші посади, що призвело до серйозних перебоїв у роботі наприкінці 2016 року. Apple "відмовилася" від планів зі створення власних автомобілів і дала команді Менсфілда час до 2017 року, щоб довести доцільність створення безпілотної системи водіння.

Білий позашляховик Lexus RX450h, оснащений LiDAR і пілотований співробітником Apple, був помічений у районі затоки на початку 2017 року, і досі Apple використовувала ці автомобілі для тестування своєї системи автономного водіння. Також ходили чутки, що Apple тестує технологію автономного водіння на своєму заводі в Аризоні.

У цей час Apple також працювала з Volkswagen над створенням автономного шаттла для доставки співробітників у кампус Infinite Loop, але цю роботу було скасовано.

Тім Кук прийняв незвичайне рішення і визнав, що Apple працює над автономним водінням. Ми зосереджені на системах автономного водіння. Це ключова технологія, яку ми вважаємо дуже важливою". Він також заявив, що це "мати всіх проєктів ШІ" і "один із найскладніших проєктів ШІ".

2018 і 2019 роки

У 2018 році Apple продовжила збільшувати кількість позашляховиків, використовуваних для тестування програмного забезпечення для автономного водіння. Аналітик Apple Мінгкі Куо заявив, що Apple Car стане наступним "зоряним продуктом" Apple, який буде випущений між 2023 і 2025 роками. Куо порівняв його з випуском iPhone, заявивши, що він зробить революцію на автомобільному ринку.

2018 рік був спокійним для Apple Car, оскільки Apple працювала над безпілотною системою водіння, але наприкінці року з'явилися припущення, що проєкт автомобіля було відроджено завдяки найму колишнього провідного інженера Ford Дага Філда.

У 2019 році було мало інформації про те, що Apple Car все ще перебуває в розробці. Apple вела переговори з постачальниками датчиків LiDAR для створення вдосконалених конструкцій. Також Apple придбала стартап Drive.ai, що спеціалізується на створенні самокерованих автомобілів.

У середині року з'явилися цікаві чутки про те, що Джоні Айв хоче розробити Apple Car без керма - концепція, яка пізніше була відроджена.

2020 і 2021 роки

2020 рік був роком пандемії, і протягом 11 місяців про Apple Car нічого не було чутно. Але за лаштунками проєкту відбулася чергова зміна керівництва. Боба Менсфілда більше не було з нами, і розробкою Apple Car зайнявся Джон Джаннандреа, глава відділу штучного інтелекту Apple, а за повсякденними операціями стежив Даг Філд.

У грудні з'явилися чутки про те, що автомобіль під брендом Apple буде відроджено і що Apple веде переговори з відомими постачальниками автомобільної електроніки.

У 2021 році ходили численні чутки про те, що Apple співпрацюватиме з Hyundai для створення Apple Car, і Hyundai навіть підтвердила це партнерство перед поверненням. У підсумку угоду було скасовано, можливо, через необачність Hyundai. Apple провела переговори з кількома японськими автовиробниками, але ні про яку співпрацю не йшлося. Деякий час ходили чутки, що Apple візьме на озброєння платформу для електричних батарей E-GMP від Hyundai, але це так і не було реалізовано.

Наприкінці року відбулася ще одна зміна керівництва: Даг Філд покинув Apple, а Кевін Лінч, глава підрозділу Apple Watch, змінив Джона Джаннандреа.

2022 і 2023 роки

У 2022 році чутки про Apple Car посилилися, коли видання The Information опублікувало повідомлення про те, що Apple працює над проєктом із чотирма сидіннями, оберненими всередину, вигнутою стелею і великими сидіннями, що піднімаються і опускаються. Також ішлося про автомобіль без керма і педалей.

Згідно з тим же звітом, технологія самостійного водіння Apple виявилася не надто вдалою: позашляховики Apple врізалися в бордюри, не могли втриматися у своїй смузі і ледве орієнтувалися на дорозі. Один автомобіль ледь не зіткнувся з людиною, йдеться у звіті.

Наприкінці 2022 року агентство Bloomberg повідомило, що Apple знову відмовляється від планів зі створення повністю автономних автомобілів, націлившись натомість на автономний режим водіння, який працюватиме на автомагістралях. У 2026 році Apple планує запустити Apple Car, який, за чутками, буде зменшеною версією Apple Car.

За чутками, він матиме більш традиційний дизайн, а не помітний дизайн без керма, і коштуватиме близько 100 000 доларів.

Чутки про Apple Car вщухли у 2023 році, і протягом року про нього практично нічого не було чути; у вересні 2023 року аналітик Apple Мінгкі Куо заявив, що проєкт "втратив перспективу", і попередив, що без придбання Apple навряд чи випустить автомобіль у найближчі кілька років.

2024 рік

У січні 2024 року агентство Bloomberg повідомило, що Apple вдруге урізала дизайн Apple Car і забула про плани зі створення більш просунутих функцій автономного водіння. Apple хотіла, щоб автомобіль міг автономно їздити автострадами, але це виявилося занадто амбітним. Замість цього Apple зупинилася на функціях допомоги водієві, аналогічних тим, що використовуються в автомобілях Tesla, що забезпечують підтримку рульового управління і гальма/прискорювача.

З новим дизайном Apple планувала почати продажі у 2026 році, але терміни були зсунуті до 2028 року. Bloomberg попередив, що керівники компанії можуть скасувати проект, якщо Apple вирішить, що не може випускати електромобіль з таким обмеженим набором функцій.

Лише через місяць після цього повідомлення керівництво Apple ухвалило рішення відмовитися від Apple Car і зосередитися на штучному інтелекті: частина працівників Apple Car перейде до команди Apple з генеративного штучного інтелекту, а решту або звільнять, або вони будуть змушені шукати нові вакансії в Apple Apple Apple доведеться шукати нові вакансії в Apple Apple доведеться шукати нові вакансії в Apple Apple Apple доведеться шукати нові вакансії в Apple.

Наразі Apple Car приєднався до двох інших скасованих проєктів Apple: килимка для зарядки AirPower, який мав вийти в 2019 році, і Apple TV, чутки про який ходили вже кілька років, приблизно з 2014 року.

Підсумки

Озираючись на історію Apple Car, стає зрозуміло, що численні зміни керівництва та щорічні зміни в напрямку проєкту зрештою призвели до рішення Apple відмовитися від розробки автомобіля.

Керівники Apple ніколи не були повністю переконані в доцільності Apple Car через величезні витрати і ризики безпеки, пов'язані з автономним водінням, а в Apple не було таланту, щоб довести проєкт до кінця.

Додати коментар
Ще статті за темою