Неділя, 5 травня – вихідний. Усі замовлення будуть оброблені 6 травня. Гарних свят! 💚

У Євросоюзі ухвалили закон, що зобов'язує компанії ремонтувати смарфтони після закінчення гарантії

У Євросоюзі ухвалили закон, що зобов'язує компанії ремонтувати смарфтони після закінчення гарантії

в iCases Blog

Якщо товар зламається під час дії гарантії, споживачі можуть вибирати між заміною або ремонтом.

Європейська комісія представила новий законопроєкт про "право на ремонт", який покликаний полегшити споживачам ремонт зламаної техніки, навіть якщо товар не перебуває на гарантії.

ЄС уже вимагає від компаній надавати щонайменше дворічну гарантію на звичайні побутові прилади та електроніку, такі як смартфони, телевізори, пральні машини та пилососи, але нові правила встановлюють додаткові вимоги.

Відповідно до закону, якщо споживачі ремонтують обладнання протягом гарантійного терміну, гарантія має бути продовжена на один рік. Споживачі також можуть брати обладнання на час ремонту і мають право вибрати відновлений продукт як заміну в разі неможливості ремонту.

Для того щоб споживачі не були навмисно відвернені від ремонту продукції після закінчення терміну гарантії, компанії зобов'язані ремонтувати продукцію "за розумною ціною". Їм також заборонено використовувати "апаратні або програмні бар'єри" для ремонту, наприклад, забороняти незалежним ремонтникам використовувати вживані, взаємозамінні або 3D-друковані запчастини, якщо вони відповідають законодавству ЄС.

Крім того, виробники більше не зможуть відмовляти в ремонті продукції виключно з економічних міркувань або тому, що в минулому її вже ремонтували інші. Компанії повинні будуть публікувати інформацію про ремонтні послуги, включно з приблизною вартістю найпоширеніших видів ремонту.

Право споживачів на ремонт продукції тепер стане реальністю", - сказав доповідач Європейського парламенту Рене Репазі. "Це буде простіше і дешевше в ремонті, ніж купувати нові, дорогі предмети. Це значне досягнення для парламенту і його прихильності розширенню прав і можливостей споживачів у боротьбі зі зміною клімату. Нове законодавство подовжує юридичні гарантії на 12 місяців при виборі ремонту, дає кращий доступ до запасних частин і забезпечує більш простий, дешевий і швидкий ремонт.

Закон набуде чинності, щойно буде офіційно схвалений Радою, а директива набуде чинності через 20 днів після її публікації.

Європейська група "Право на ремонт" привітала закон як "крок у правильному напрямку", але заявила, що він буде створювати лазівки, оскільки "сфера застосування продукту залишається занадто вузькою". Група заявила, що правила поширюються тільки на споживчі товари, але не на ті, які купують підприємства, і не на промислову продукцію. Вона також розкритикувала відсутність керівництва про те, що являє собою "розумна ціна" на запасні частини.

Законодавство, найімовірніше, торкнеться компанії Apple, чиї суперечливі вимоги щодо "підбору запчастин" не дають змоги стороннім компаніям замінювати деякі компоненти пристроїв. Наразі, якщо компонент iPhone замінюється аналогічною деталлю неофіційною третьою стороною, вона може бути не розпізнана системним програмним забезпеченням iPhone; формулювання нових правил ЄС припускає, що це більше не допускатиметься.

Тим часом у США понад 20 штатів працюють над окремими законами про право на ремонт. Закон Каліфорнії про право на ремонт, який, як очікується, набуде чинності в липні цього року, зобов'яже виробників надавати ремонтні матеріали для всіх електронних пристроїв і приладів вартістю понад 50 доларів.

Додати коментар
Ще статті за темою